Filtruj artykuły

Producenci samochodów i duże firmy z Europy apelują o przyjęcie regulacji zakładającej zerową emisję dla wszystkich nowych samochodów osobowych i dostawczych od 2035r.
Przedstawiciele szerokiej koalicji międzybranżowej, zrzeszającej m.in. Ford of Europe i Volvo Cars, zaapelowali do instytucji unijnych o przyjęcie ustawy zapewniającej zerową emisję wszystkich nowych samochodów osobowych i dostawczych w Europie

Pojazdy elektryczne już dzisiaj pozwalają zaoszczędzić 1,5 miliona baryłek ropy dziennie.
Nowe opracowanie Bloomberg New Energy Finance (BNEF) pokazuje, jak rozwija się rynek samochodów elektrycznych od 2015 roku. Dzięki dynamicznemu rozwojowi elektryków spada globalne zapotrzebowanie na ropę naftową. To łagodzi kosztów
![[RAPORT] Jak rozwijać miejską infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych](https://fppe.pl/wp-content/uploads/2022/05/Banner-Jacek-raport1-768x274.png)
[RAPORT] Jak rozwijać miejską infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych
Rozwój infrastruktury ładowania w miastach będzie kluczowy dla rozwoju elektromobilności w Polsce. Już w 2022 miasta powinny myśleć o jej systemowym rozwoju. Raport FPPE „Prądem w smog. Jak rozwijać infrastrukturę

Komisja ENVI poparła cel zakończenia sprzedaży samochodów spalinowych do 2035r. Teraz czas na cały Parlament Europejski.
11 maja komisja ENVI zagłosowała za wprowadzaniem na rynek wyłącznie pojazdów bezemisyjnych od 2035 r., ale odrzuciła plany ambitnych celów redukcji emisji dla producentów samochodów, które są kluczowe dla przyspieszenia

Sejmowa podkomisja ds. elektromobilności – transport publiczny w miastach
21 kwietnia wzięliśmy udział w kolejnym posiedzeniu stałej sejmowej podkomisji ds. elektromobilności. Tematem wiodącym była elektryfikacja transportu publicznego w miastach – jeden z nielicznych obszarów elektromobilności, w którym Polska należy

Publiczne stacje ładowania nie staną na drodze bardziej ambitnym celom UE w zakresie pojazdów elektrycznych
Infrastruktura ładowania, wraz ze wzrostem liczby pojazdów elektrycznych, będzie jednym z kluczowych czynników warunkujących rozwój elektromobilności w Polsce w nadchodzących latach. Modele wyliczające realne zapotrzebowanie na punkty ładowania w Polsce

Elektryczne samochody dostawcze tańsze niż diesle
Elektryczne samochody dostawcze są tańsze w zakupie i użytkowaniu niż pojazdy z silnikiem Diesla, wynika z nowej analizy całkowitego kosztu kosztu ich zakupu i eksploatacji w Polsce. Przeciętny elektryczny samochód

Biopaliwa zagrażają bezpieczeństwu żywnościowemu
W Europie codziennie spalamy ok 15 milionów bochenków chleba – tyle można by wyprodukować chleba, gdyby pszenica do tego potrzebna nie została wykorzystana jako komponent biopaliw. Apelujemy o powstrzymanie produkcji

Green Car Magazine – publikujemy nowy numer!
GCM to źródło informacji, nowości i inspiracji w elektromobilności. W pierwszym w 2022 numerze GCM podsumowujemy ubiegły rok – działo się dużo i w kwestii legislacji i w kwestii infrastruktury.

Europejski apel o zaprzestanie importu rosyjskiej ropy i gazu w celu powstrzymania finansowania wojny przeciwko Ukrainie.
Koalicja organizacji pozarządowych z całej Europy apeluje do Komisji Europejskiej i rządów Państw Członkowskich o zaprzestanie importu rosyjskiej ropy i gazu. Nie możemy wspierać rosyjskiego agresora zyskami z eksportu węglowodorów.

Apelujemy do polskiego rządu o zaprzestanie importu węgla, gazu i ropy z Federacji Rosyjskiej
FPPE dołącza do apelu Koalicji Klimatycznej wzywającego rząd w Polsce do zaprzestania korzystania z paliw kopalnych importowanych z Rosji tak szybko, jak tylko to możliwe i bezpieczne. Pod apelem podpisało
![[RANKING] Czysty transport w polskich miastach? Mamy wiele do zrobienia.](https://fppe.pl/wp-content/uploads/2022/02/Rankig-czyste-miasta31-768x274.png)
[RANKING] Czysty transport w polskich miastach? Mamy wiele do zrobienia.
W ramach Kampanii na Rzecz Czystych Miast sprawdzamy, jak miasta radzą sobie an drodze do osiągnięcia bezemisyjnego transportu. Prawie ¾ populacji Unii mieszka w miastach, co sprawia, że ośrodki miejskie

Nalepki na pojazdy w strefach czystego transportu – wraz z PIRE przedstawiamy uwagi do projektu rozporządzenia MKiŚ.
Nowe przepisy obowiązujące od 24 grudnia 2021 roku dają samorządom prawo do wprowadzania stref czystego transportu na terenach gmin. Ma to ułatwiać gminom podejmowanie działań na rzecz poprawy jakości powietrza.
![[RAPORT] Diesel - rosnący problem. Analiza emisji zanieczyszczeń z transportu drogowego w kontekście zdrowia publicznego i ochrony powietrza w Polsce](https://fppe.pl/wp-content/uploads/2022/01/Banner-diesel-raport2-768x274.png)
[RAPORT] Diesel – rosnący problem. Analiza emisji zanieczyszczeń z transportu drogowego w kontekście zdrowia publicznego i ochrony powietrza w Polsce
Pojazdy napędzane silnikami diesla to rosnący problem w Polsce – są bardzo szkodliwe dla naszego zdrowia, negatywnie wpływają na jakość powietrza, generują dodatkowe koszty dla gospodarki. Rok w rok kolejne

Emisja zanieczyszczeń z Diesla w Polsce – jakie zmiany są niezbędne?
Debata na temat wpływu zanieczyszczeń z pojazdów napędzanych dieslem trwa w Europie i Stanach Zjednoczonych od lat 90 ubiegłego wieku. Ograniczenia emisji, które pojawiają się wraz z postępem badań naukowych

Diesel a nowotwory. Wpływ zanieczyszczeń emitowanych przez pojazdy z napędem diesla na zdrowie człowieka
Należąca do WHO Międzynarodowa Agencja Badań nad Rakiem (International Agency for Research on Cancer) uznaje zanieczyszczenia emitowane przez diesla za rakotwórcze. Udowodniono również wpływ zanieczyszczeń na rozwój innych niż nowotwory

Diesel a środowisko i klimat
Negatywny wpływ zanieczyszczeń z transportu na zdrowie i środowisko oraz działania na rzecz obniżenia zanieczyszczeń emitowanych przez pojazdy z silnikiem wysokoprężnym są obecne w debacie publicznej od ponad 30 lat.

Kto płaci za emisje z diesli? Koszty zanieczyszczeń z transportu drogowego w Polsce.
Według danych GUS, w 2019 roku budżet na ochronę środowiska w Polsce wyniósł 12 421 mln PLN, z czego 32,9 % (4086 mln PLN) zostało wydanych na działania związane z

Diesle w Polsce – co musisz o nich wiedzieć?
Pojazdy napędzane silnikami diesla to rosnący problem w Polsce – są szkodliwe dla zdrowia i pogłębiają zachodzące na naszych oczach zmiany klimatyczne. Co roku kolejne setki tysięcy diesli są importowane

Autobusy wodorowe zbyt drogie dla francuskiego miasta Montpellier
Wodór nawet jako paliwo dla transportu zbiorowego jest zbyt drogi. Władze Montepllier, 250 tys. miasta na południu Francji, wstrzymały realizację kompleksowego projektu zakładającego produkcję zielonego wodoru i jego wykorzystanie do

Ostatni numer Green Car Magazine w 2021 roku już dostępny!
W Green Car Magazine piszemy o nowościach i trendach na rynku EV. W nowym numerze podsumowujemy największe targi motoryzacyjne w Europie, recenzujemy samochód elektryczny roku i piszemy o nowych znakach

E-mobilność – szansa na dalszy rozwój współpracy gospodarczej Polski i Niemiec
Gospodarki Polski i Niemiec działają w systemie naczyń połączonych. Nawet jeśli echa wizyty nowego Kanclerza Niemiec Olafa Scholza w Polsce sugerują, że dużo jest spraw które dzielą, to są też

Autobusy elektryczne w zimie i agregat dieslowski – wyjaśniamy.
W ostatnim grudniu 2021 w sieci popularne było nagranie autobusu elektrycznego, za którym pojawiały się kłęby czarnego dymu… To efekt zastosowania agregatu dieslowskiego do ogrzewania przestrzeni dla pasażerów, rozwiązanie stosowane

Nowelizacja ustawy o elektromobilności poniżej oczekiwań. Ocena zmian
Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych została podpisana przez Prezydenta RP. Ostateczny kształt nowelizacji pozostawia niedosyt. Uproszczono przepisy dotyczące w zakresie SCT i rozszerzono uprawnienia osób posiadających prawo kategorii

Nowelizacja ustawy o elektromobilności – kalendarium prac
Po przegłosowaniu projektu w Sejmie nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych została podpisana przez Prezydenta RP. Z nowelizacją wiązano duże nadzieje, ostatecznie dostaliśmy projekt wdrażający prawo europejskie oraz poprawiający

Mniej samochodów na drogach może zwiększyć świąteczną sprzedaż
Podczas gdy Europejczycy stają w obliczu ryzyka kolejnych „covidowych” Świąt Bożego Narodzenia nowa analiza przeprowadzona przez Kampanię na rzecz Czystych Miast wykazuje, że mniejsza liczba samochodów na drogach może w

Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych – dlaczego warto przyjąć poprawki Senatu.
Na posiedzeniu Sejmu 02.12.2021 zostanie poddany pod głosowanie projekt ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Od głosowania w Sejmie zależy los ustawy, w tym przepisów dotyczących stref

Dołączamy do międzynarodowej inicjatywy Drive to Zero na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu.
Fundacja dołączyła do międzynarodowej inicjatywy Drive to Zero na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu. Mamy dwa główne cele – wspieranie pojazdów zeroemisyjnych i ich konkurencyjności względem spalinowych tak, aby do 2025

Bez ambitnych celów dla producentów samochodów boom na samochody elektryczne wyhamuje.
Boom na pojazdy elektryczne napędzany jest unijnymi przepisami dotyczącymi czystych samochodów. Bez zdecydowanego działania ustawodawców osłabnie. Unia musi przyspieszyć wycofywanie samochodów spalinowych, jeśli mamy osiągnąć cel neutralności klimatycznej do 2050

Perspektywy elektryfikacji samochodowego transportu ciężarowego – debata
Jaka technologia będzie kluczowa dla elektryfikacji ciężkiego transportu samochodowego? O tym rozmawialiśmy podczas debaty w Rzeczpospolitej. Spotkanie to pokłosie raportu Fundacji, który pokazuje, że najtańsza technologią dla transportu ciężkiego będą

Nowelizacja na zakręcie. Jak wygląda nowelizacja ustawy o elektromobilności po pracach w Sejmie
Projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności 29 października został przegłosowany przez Sejm i skierowany do Senatu. O potrzebie i pożądanym zakresie nowelizacji pisaliśmy już wcześniej. Tym razem analizujemy najważniejsze zmiany wprowadzone

Perspektywy elektryfikacji samochodów ciężarowych i dostawczych w Polsce.
Dekarbonizacja transportu będzie dotyczyć wszystkich jego sektorów, w tym towarowego transportu drogowego. To konieczny warunek osiągnięcia neutralności klimatycznej Polski do 2050r. W raporcie badamy scenariusze tego procesu dla samochodów ciężarowych

Projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych trafił do Sejmu
Parlament rozpoczął prace nad nowelizacją ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Ostatecznie projekt nowelizacji trafił do Sejmu wraz z propozycjami zmian zapisów m.in. w kwestii stref czystego transportu. Analizujemy aktualny stan

Czas porozmawiać o zwiększeniu redukcji CO2 dla samochodów ciężarowych. Producenci są już na to gotowi.
Do osiągnięcia unijnych wartości docelowych do roku 2030 wystarczy niewielkaliczba zeroemisyjnych pojazdów ciężarowych. Już dzisiaj widać, że możemy przyjąć bardziej restrykcyjne zapisy dotyczące redukcji w tym obszarze. Badanie T&E –

Główne kwestie problemowe raportu Warsaw Enterprise Institute EV
Elektromobilność staje się coraz popularniejszym tematem, poruszanym nie tylko w mediach. Coraz częściej w naszym kraju pojawiają się opracowania na ten temat. Najnowszym tego typu raportem jest dzieło firmowane przez

Testy drogowe wykazują taką samą szkodliwość dla klimatu ciężarówek na gaz i z silnikami Diesla
Ciężarówki zasilane LNG emitują więcej cząstek rakotwórczych i są ślepym zaułkiem w ograniczaniu emisji do atmosfery. Prezentujemy wyniki nowych badań dotyczących pojazdów na gaz.
Nowe niezależne testy wskazują, że ciężarówki napędzane

Ranking elektromobilnych miast 2021
Sprawdzamy jak rozwija się elektromobilność w polskich miastach. Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych we współpracy z Polityką Insight opublikowała drugą edycję raportu „Ranking elektromobilnych miast. Jak polskie samorządy wprowadzają rewolucję w

Prądem w smog – jak zelektryfikować autobusy miejskie w Polsce
Analiza Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych dotycząca scenariuszy elektryfikacji floty autobusowej w Polsce pokazuje, że częściowa e-konwersja autobusów pozwoli na szybsze i tańsze osiągnięcie celu 100% autobusów zeroemisyjnych do 2030 roku. Raport

Uwagi do Krajowego Planu Ochrony Powietrza
FPPE wzięło udział w konsultacjach aktualizacji Krajowego Planu Ochrony Powietrza do 2025 r. (z perspektywą do 2030 r. i 2040 r.). Plan to rządowy dokument przyjęty w 2015,m am za

Autobusy elektryczne coraz bardziej konkurencyjne względem pojazdów spalinowych
W miarę rozwoju elektrycznej floty autobusów ich całkowite koszty użytkowania (TCO) sukcesywnie spadają. Przykład Rybnika pokazuje, że mogą już być tańsze od pojazdów na gaz CNG, które przez lata były

Jaka nowelizacja ustawy o elektromobilności pozwoli na stworzenie funkcjonalnych stref czystego transportu?
Trwają prace nad nowelizacją ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych. To szansa na zmianę przepisów regulujących tworzenie stref czystego transportu. FPPE prezentuje analizę i szczegółowe propozycje zmian w ustawie.
W prezentowanym

Autobusy na gaz: greenwashing czy skuteczny sposób na smog?
Od pewnego czasu po warszawskich ulicach jeżdżą autobusy miejskie z nietypowymi napisami przy krawędzi dachu: „Jestem elektryczny”, „Jestem hybrydowy” oraz „Jestem ekologiczny – CNG”. Tak MZA reklamuje swoje najnowsze zakupy

Apelujemy o przywrócenie propozycji zmian dotyczących stref czystego transportu.
FPPE wraz z grupą organizacji pozarządowych zajmujących się transportem i środowiskiem apeluje do premiera Morawieckiego o dokonanie zmian w sprawie stref czystego transportu. Propozycje zmian przepisów w tej kwestii całkowicie

Elektromobilny Wyszehrad | Stan, perspektywy i wyzwania
W analizie powstałej w ramach współpracy FPPE z Forum Energii przyglądamy się jak elektromobilność rozwija się w krajach Grupy Wyszehradzkiej. Deklaracja osiągnięcia celu neutralności klimatycznej do 2050 r. oznacza m.in.

UE przyjęła nowy pakiet klimatyczny – samochody elektryczne będą dostępne dla wszystkich
14 lipca 2021 roku Komisja zaprezentowała szczegóły pakietu klimatycznego Fit for 55, który przygotowuje EU do realizacji polityki klimatycznej. W historycznie dużym pakiecie legislacji składającym się z 10 dużych reform

Zaskakujące zmiany w projekcie nowelizacji ustawy o elektromobilności
W lipcu 2021 nowelizacja ustawy o paliwach alternatywnych i elektromobilności została skierowana do kolejnego etapu rządowego procesu legislacyjnego. To dobry sygnał, bo projekt został „zamrożony”, odkąd w lutym opublikowano projekt

Rusza program dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych!
Po niemal roku od pilotażowego programu dopłat do zakupu pojazdów elektrycznych, NFOŚiGW ogłosił zasady naboru do kolejnej edycji, tym razem przewidzianej niemal na pięć lat – do końca 2025 roku.

Apel do prezydenta Trzaskowskiego i społeczna mapa stref czystego transportu w Warszawie.
FPPE wraz z 6 innymi NGO wysłało list do prezydenta Rafała Trzaskowskiego z propozycją współpracy w kwestii stworzenia strefy czystego transportu (SCT) w Warszawie. Apelujemy o dalsze prace nad SCT

Jak budować zrównoważoną mobilność w miastach po Covid?
Zrównoważona mobilność ( sustainable urban mobility) to jeden z najważniejszych trendów rozwoju europejskich miast. Ułatwianie zmiany zachowań komunikacyjnych mieszkanek i mieszkańców przyspieszyło w czasie pandemii. Wiele osób przesiadło się na

Perspektywy elektryfikacji największych koncernów samochodowych w Europie
Dobrowolne deklaracje i zapowiedzi koncernów samochodowych nie są wystarczające aby osiągnąć cele polityki klimatycznej Unii. Volvo i Volkswagen jako jedyni europejscy producenci są gotowi do elektryfikacji zgodnie z celami

Samochody elektryczne, według prognoz ekspertów, będą tańsze od spalinowych do 2027 roku.
Ceny samochodów spalinowych i elektrycznych zbliżają się do siebie. W ciągu kilku kolejnych lat nastąpi ich przecięcie. Elektryczne samochody osobowe oraz dostawcze we wszystkich segmentach będą tańsze w produkcji od

Jak transport publiczny powinien działać w trakcie i po Covid-19
Transport publiczny to jeden z najważniejszych elementów nowoczesnych miast. Dostępna i niezawodna komunikacja miejska i regionalna ma duży wpływ na atrakcyjność miast – zarówno dla mieszkańców jak i dla biznesu.

FPPE i Polskie Stowarzyszenie Rowerowe będą wspólnie promować rowery elektryczne.
Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych i Polskie Stowarzyszenie Rowerowe łączą siły w promowaniu rowerów elektrycznych. Rower elektryczny to dobry pojazd do miejskich podróży, który łączy w sobie zalety dwóch rozwiązań przyjaznych

Kolejny numer Green Car Magazine już dostępny
Pierwszy tegoroczny numer Green Car Magazine to dobra okazja na podsumowanie rozwoju elektromobilności w 2020 roku. Roku bardzo nietypowego także dla sektora motoryzacyjnego. Przygotowaliśmy podsumowanie wydarzeń i rozmowę naszego Prezesa

Zielone miasta, czyste powietrze i czysta mobilność – takich zmian w miastach oczekują mieszkanki i mieszkańcy
Przytłaczająca większość mieszkanek i mieszkańców Warszawy oraz Krakowa chce zmian w organizacji miast. Oczekują bardziej sprawiedliwego podziału przestrzeni publicznej pomiędzy pieszymi, rowerami, transportem publicznym i samochodami. Miesiące pandemii zmieniły myślenie

Czas wyznaczyć datę końcową sprzedaży nowych samochodów osobowych z silnikami spalinowymi
FPPE wraz z kilkudziesięcioma firmami i NGO apeluje wyznaczenie w Unii Europejskiej końcowej daty sprzedaży nowych samochodów osobowych z silnikami spalinowymi najpóźniej na 2035 rok. Apel wspierają m.in. Ikea, Coca-Cola

Elektrykiem po Polsce – poradnik wakacyjny
Wiele wskazuje na to, że czeka nas kolejne pandemiczne lato i podróże głównie samochodem. Pandemia skutecznie zrujnowała większość naszych wcześniejszych planów wyjazdowych, zwłaszcza tych poza granice naszego kraju. To doskonała

Ważne konsultacje na ostatnią chwilę – głos NGO o zielonej mobilności w polskim KPO
30 marca, trwa kolejny dzień konsultacji publicznych dotyczących Krajowego Planu Odbudowy, tym razem poświęcony komponentowi „Zielona, inteligentna mobilność”. Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych przedstawiła swoje stanowisko w trakcie dyskusji. KPO w

Jeden krok naprzód i dwa kroki wstecz – projekt nowelizacji ustawy o elektromobilności
Opublikowany na początku lutego projekt nowelizacji ustawy pokazuje, że Ministerstwo Klimatu i Środowiska nie ma spójnego pomysłu na nową ustawę. Po konsultacjach z organizacjami pozarządowymi poprawiono część mankamentów, ale projekt

Jaka strategia dla wodoru w transporcie?
Warto rozwijać technologie wodorowe. Należy jednak skoncentrować wysiłek na wybranych obszarach, zamiast zajmować się wszystkimi ujętymi w projekcie Polskiej Strategii Wodorowej do roku 2030 z perspektywą do 2040 r., który

Elektromobilność w Europie – podsumowanie 2020
W 2020 roku w całej Europie sprzedano 1 365 000 pojazdów elektrycznych. Po raz pierwszy w historii wyniki sprzedaży na rynku europejskim przewyższyły rezultat z rynku chińskiego, gdzie sprzedano o

Elektromobilne plany Unii Europejskiej w 2021 roku
Transport już w 2018 roku stał się największym źródłem emisji gazów cieplarnianych w Unii Europejskiej. Szybka dekarbonizacja tego sektora jest koniecznym warunkiem do osiągnięcia celu obniżenia emisji o 55% do

Kolejna faza trudnych konsultacji w sprawie nowelizacji ustawy o elektromobilności
Nowelizacja ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych budzi wiele kontrowersji. 12 stycznia 2021 roku, Ministerstwo Klimatu omawiało uwagi zgłoszone przez organizacje pozarządowe, samorządy i organizacje branżowe w zakresie przepisów o

Rozmowa z Michałem Kurtyką, ministrem klimatu i środowiska
Marcin Korolec: Jest Pan „ojcem chrzestnym” polskiej elektromobilności, jak Pan widzi szanse, przed którymi stoi polski przemysł w najbliższych latach? Czy zdążymy skorzystać z tych możliwości, jakie niesie ze sobą

Ekologiczna reforma podatkowa
Analiza zawiera 16 propozycji legislacyjnych na rzecz elektromobilności dla Polski. Głównym celem proponowanych regulacji jest próba rozwiązania problemu rosnącej emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza pochodzących z samochodów osobowych. W

Ranking elektromobilnych miast 2019
Jak polskie samorządy wprowadzają e-rewolucję w transporcie? Prześwietlamy to w najnowszym rankingu opracowanym przez Politykę Insight.
Elektromobilność to jeden z obszarów innowacyjnej polityki, którego wagę trudno przecenić. Elektryfikacja transportu indywidualnego i

Napędzamy Polską przyszłość
Polska powinna promować rozwój rynku pojazdów elektrycznych ze względu na liczne korzyści jakie się z tym wiążą. Niniejszy Raport przedstawia w jaki sposób elektryfikacja transportu kołowego w Polsce wpłynie m.in.

rEVolucja za kulisami. Jak elektromobilność zmieni rynek dostawców sektora samochodowego
Motoryzacja znajduje się w przededniu ogromnych zmian, które zdeterminują to, jakimi pojazdami i w jaki sposób będziemy jeździć. Elektryfikacja, autonomizacja, współdzielenie oraz samochody połączone to cztery trendy, które wpłyną nie

E-mobility in Poland as a business opportunity
The e-mobility market is growing fast. Sales of new electric cars worldwide surpassed 1 million units in 2017, an increase of 54 per cent compared with 2016. The global stock

Prądem w smog – taryfy w walce o czyste powietrze
Taryfy antysmogowe mogą pomóc w walce z zanieczyszczeniem powietrza. O co w nich chodzi? Prezentujemy raport podsumowujący taryfy u wszystkich dostawców energii w Polsce.
Czym jest taryfa smogowa?
Taryfa G12as