
Po konsultacjach branżowych ws. rozwoju infrastruktury ładowania
Rozbudowa infrastruktury ładowania w miastach będzie kluczowy dla rozwoju elektromobilności w Polsce. Wierzymy, że fundamentalny dla pokonania barier powinien być dialog pomiędzy instytucjami miejskimi a firmami z sektora. 13 marca 2024 r. wspólnie z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy przeprowadziliśmy konsultacje branżowe.
Dlaczego potrzebujemy elektromobilności w miastach?
W celu osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku, musimy niemal całkowicie zdekarbonizować większość sektorów gospodarki, w tym transport drogowy. Odpowiedzią jest przechodzenie na elektromobilność ? jedyną dojrzałą i szeroko dostępną technologię. Dynamicznie rozwijający się rynek aut elektrycznych i postępująca elektryfikacja transportu sprawiają, że miasta już dzisiaj powinny systemowo myśleć o rozwoju infrastruktury ładowania. To rodzi pytania o optymalne modele budowy, rozwoju i zarządzania niezbędnej infrastruktury.
Przebieg dyskusji
Podczas dyskusji omówiono aktualne wyzwania stojące przed rozwojem ogólnodostępnej infrastruktury ładowania, w tym rosnące oczekiwania dotyczące tempa realizacji nowych inwestycji.
Ustalono również kierunki działań, które pomogą zapewnić rozwój tej branży w przyszłości. Wszystkie uczestniczki i uczestnicy spotkania zgodzili się co do tego, że współpraca między operatorami a władzami jest kluczowa dla rozwoju tej branży.
Rola Fundacji
Jednym z obszarów działalności Fundacji jest analizowanie oraz wskazywanie najlepszych praktyk i szerzenie ekspertyzy w zakresie elektryfikacji transportu.
Raport, którego autorem jest Jacek Mizak ? Senior Advisor w FPPE ? odpowiada na wiele z tych pytań, prezentując ścieżki i kluczowe elementy dobrze działającej infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych w mieście.
Dziękujemy za udział w spotkaniu przedstawicielkom i przedstawicielom Urzędu Miasta:
Biura Infrastruktury, Biura Rozwoju Gospodarczego, Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Zarządu Dróg Miejskich, a także sektora prywatnego: #BeRady Group, Ekoen, Polenergia emobility, Qwello, Budimex, E.ON eMobility, Eleport,
PSPA, EDRI, Elocity, NOXO Energy.
Pozostałe artykuły

Czy Clean Industrial Deal wystarczy, by uratować “Made In Europe”?

Plan UE dla motoryzacji: szybsza elektryfikacja flot firmowych i utrzymane, ale opóźnione cele emisji
