
Wielki Test Mobilności Miejskiej 2024, czyli o najefektywniejszych sposobach poruszania się po Warszawie
We wrześniu wzięliśmy udział w drugiej edycji WTMM organizowanego przez Arval BNP Paribas Group, sprawdzając wraz z innymi uczestnikami różne środki transportu pod względem kosztów, emisji CO2 i czasu przejazdu. Wyniki pokazały, że mikromobilność, obejmująca konwencjonalne czy elektryczne rowery oraz skutery elektryczne, wraz z efektywną komunikacją miejską, tworzą fundament zrównoważonego rozwoju miast, oferując szybkie i ekologiczne alternatywy dla tradycyjnych samochodów. Co jeszcze wynikło z testu?
Zdecydowanym zwycięzcą testu okazał się tradycyjny rower, najtańszy i najbardziej ekologiczny pojazd do przemieszczania się po mieście.
Rowery i skutery elektryczne charakteryzują się najwyższą efektywnością na miejskich trasach dzięki niskim kosztom eksploatacji i zerowej emisyjności.
Kolejna lokata należała do roweru elektrycznego, który osiągnął taką samą średnią prędkość jak samochód elektryczny, jest też ekonomiczny w użytkowaniu. Samochody elektryczne charakteryzują się niskimi kosztami eksploatacji, zwolnieniem z opłat parkingowych oraz możliwością korzystania z buspasów, co znacznie ułatwia i przyspiesza poruszanie się po mieście. Najniższe emisje miejskie to oczywiście zasługa rowerów, skuterów i komunikacji miejskiej. Skutery elektryczne okazały się najszybsze, osiągnęły bowiem prędkość 24 km/h.
Z pełnym raportem z przedsięwzięcia oraz komentarzem Jacek Mizak z FPPE, który przedstawia korzyści płynące z rozwoju transportu publicznego, można się zapoznać pod linkiem.
Pozostałe artykuły

Europa na drodze do niezależności energetycznej

Nowa Komisja Europejska, nowe możliwości, czyli jak Europa może uczynić elektromobilność korzystną dla ludzi, klimatu i przemysłu?
![[CONFERENCE] New European Commission, new opportunities. How can Europe make e-mobility work for people, the planet, and European industry?](https://fppe.pl/wp-content/uploads/2025/04/Slides-for-start-and-end-2-1-768x432.jpg)