Nowe zasady dzierżawy gruntów w pasach drogowych oraz stawki za dzierżawę gruntów dla stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Warszawie
W życie wchodzą dwa istotne zarządzenia Prezydenta m.st. Warszawy:
- Zarządzenie nr 1784/2024 z dnia 13 listopada 2024 r. dotyczące szczegółowych zasad dzierżawienia gruntów w pasach drogowych dróg publicznych pod budowę i funkcjonowanie ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Dokument ten reguluje procedurę składania wniosków o dzierżawę, wymagane załączniki oraz warunki korzystania z gruntu, w tym odpowiedzialność za utrzymanie czystości i porządku na wydzierżawianym terenie.
- Zarządzenie nr 1509/2024 z dnia 5 września 2024 r. zmieniające stawki minimalne czynszu za dzierżawę gruntów w pasach drogowych dróg publicznych w Warszawie. Nowe stawki, wynoszące od 15 zł do 20 zł za m² w zależności od lokalizacji, dotyczą m.in. gruntów przeznaczonych na stacje ładowania pojazdów elektrycznych.
Oba zarządzenia są efektem konsultacji branżowych przeprowadzonych przez nas wraz z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy w marcu 2024 r. Chociaż nie wszystkie zgłaszane postulaty zostały uwzględnione (np. brak proporcjonalnego obniżenia stawek w stosunku do stacji paliw), cieszy wprowadzenie ułatwień, takich jak jasne zasady odpowiedzialności za porządek i utrzymanie terenów.
Pełne treści zarządzeń oraz wymagania dla wnioskodawców można znaleźć w Biuletynie Informacji Publicznej m.st. Warszawy. Wzór wniosku oraz szczegółowe instrukcje dostępne są w załącznikach do zarządzeń.
Pozostałe artykuły
22 listopada, 2024
Nowa dyrektywa UE o jakości powietrza – co oznacza dla miejskiego transportu?
Kilka dni temu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowano nową Dyrektywę o Jakości Powietrza (Ambient Air Quality Directive), główną regulację UE dotyczącą czystego powietrza. To ważny krok w stronę poprawy
7 listopada, 2024
Europejskie cła na chińskie samochody już obowiązują – co dalej?
Decyzja Unii Europejskiej o wprowadzeniu ceł antysubsydyjnych na importowane z Chin samochody elektryczne ma stanowić jeden z kluczowych kroków w obronie europejskiego przemysłu motoryzacyjnego. Czy jednak polityka celna jest faktycznie
23 października, 2024
Wszystkie europejskie stolice mogą uwolnić się od flot spalinowych samochodów dostawczych do 2030 roku
Rosnąca liczba elektrycznych vanów w Europie otwiera drogę do wprowadzenia stref bezemisyjnego transportu towarowego we wszystkich europejskich stolicach do 2030 roku. Nowa analiza pokazuje, że planowana produkcja elektrycznych samochodów dostawczych