
Aktualności
7 lutego, 2025
Stanowisko IZG i FPPE w sprawie Strategicznego Dialogu o przyszłości europejskiego przemysłu motoryzacyjnego, jako integralnej części Kompasu Konkurencyjności Unii Europejskiej
Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych wspólnie z Instytut Zielonej Gospodarki popiera działania na rzecz konkurencyjności sektora motoryzacyjnego w Europie.
Kluczowe postulaty naszego stanowiska:
- Transformacja transportu powinna odbywać się w sposób wspierający europejski przemysł. Oznacza to ochronę miejsc pracy i zapewnienie realizacji ambitnych, ale realistycznych celów klimatycznych.
- Przewidywalność regulacji jako warunek niezbędny do rozwoju i wdrażania technologii zeroemisyjnych na szeroką skalę.
- Utrzymanie standardów emisji CO2 jest kluczowe dla przewidywalności regulacyjnej i stabilności inwestycyjnej sektora motoryzacyjnego. Możliwość czasowego zawieszenia egzekucji kar za emisję CO2 (maks. 2 lata) jedynie pod warunkiem przeznaczenia tych środków na inwestycje w elektryfikację i technologie zeroemisyjne.
- Elektryfikacja flot firmowych jako klucz do redukcji emisji.
- Ujednolicone mechanizmy wsparcia na poziomie UE, zapewniające równe możliwości elektryfikacji dla państw członkowskich.
- Inteligentne wsparcie – fundusz dla innowacji i produkcji w Europie.
- Wspólna mapa dekarbonizacji (Clean Industrial Deal i osadzony w nim Action Plan For Affordable Energy) konieczna do wsparcia sektorów energochłonnych.
- Reforma systemu zezwoleń i preferencje europejskie w zamówieniach publicznych w celu zwiększenia konkurencyjności europejskich producentów wobec firm spoza UE.
- Jasne warunki dla wsparcia publicznego, obejmujące wyłącznie firmy, które inwestują w Europie i rozwijają lokalne łańcuchy dostaw, a nie współpracują z konkurentami z Chin i USA.
Istotna jest także aktywna rola Polski w transformacji – umacnianie jej pozycji lidera w produkcji i recyklingu baterii oraz dalszy rozwój infrastruktury i badań nad nowoczesnymi technologiami.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną wersją naszego stanowiska.
Pozostałe artykuły
![[WEBINAR] Dofinansowanie do zeroemisyjnych pojazdów ciężkich i budowy dedykowanej infrastruktury ładowania - 24 lutego, godz. 13:00](https://fppe.pl/wp-content/uploads/2025/02/Naglowek-1-768x432.png)
17 lutego, 2025
[WEBINAR] Dofinansowanie do zeroemisyjnych pojazdów ciężkich i budowy dedykowanej infrastruktury ładowania - 24 lutego, godz. 13:00
Już wkrótce ruszają pierwsze w Polsce programy wsparcia zakupu zeroemisyjnych pojazdów ciężkich (N2, N3) oraz budowy dedykowanej infrastruktury ładowania. To przełomowy moment dla branży transportowej (na ten cel przeznaczono aż

11 lutego, 2025
Samochody elektryczne jako mobilne magazyny energii – nowy element systemu energetycznego
Samochody elektryczne są często postrzegane wyłącznie jako alternatywa dla tradycyjnych pojazdów spalinowych, skutecznie ograniczająca emisje z transportu. Warto spojrzeć na nie także z innej perspektywy – jak na mobilne magazyny

31 stycznia, 2025
NaszEauto – i co dalej? Czas na debatę o reformie podatkowej od środków transportu
Już za kilka dni ma wystartować nowy, ale (zgodnie z oficjalnymi zapowiedziami) już ostatni program wsparcia zakupu zeroemisyjnych pojazdów osobowych, czyli NaszEauto. Będzie to program z bardzo wysokim budżetem (ponad